محمد سیاوشی با بیان اینکه فروشندگان لوازم یدکی خودروهای سنگین تعهدی در قبال محصولات خود قبول نمی کنند گفت: چنین جمله ای به معنای نبود نظارت بر استاندارد لوازم یدکی موجود در بازار و در نتیجه کاهش ایمنی سفر با اتوبوس است.
وی همچنین افزود: بهترین راهکار برای مقابله با وضع موجود بازار ایجاد فروشگاه های معتبر در راستای فروش لوازم یدکی و قطعات فابریک و استاندارد به مصرف کنندگان است.
این کارشناس حوزه حمل و نقل و لجستیک با توجه به نحوه عملکرد مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین تصریح کرد: به دلیل مشارکت بخش خصوصی، مراکز معاینه فنی در حال حاضر به بنگاه های اقتصادی شخصی تبدیل شده اند و ما در مواردی شاهد فروش تلفنی برگه معاینه فنی خودرو هستیم. البته این موضوع درقبال تمامی مراکز معاینه فنی صدق نمی کند.
محمد سیاوشی خاطرنشان کرد: برای افزایش ضریب ایمنی در سفر با حمل و نقل عمومی به ویژه اتوبوسها باید سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در رفع نقاط حادثه خیز، شرکت های تولید کننده اتوبوس مسافربری در ساخت خودروهای ایمن، پلیس راهنمایی و رانندگی در صدور گواهینامه برای رانندگان، وزارت بهداشت و درمان برای صدور کارت سلامت رانندگان به یک وحدت رویه برسند.
نظر شما